d. 21. april 2010 kl. 17:00 på Københavns Universitet, Center for Sundhed og Samfund, Øster Farimagsgade 5, 1014 København K i lokale 25.01.53
Onsdag den 21. april, kl. 17.00 – 19.00 i lokale 25-01-53
Thorning eller Løkke – branding for begyndere
Venstre forbindes med Anders Fogh – ikke Lars Løkke. Socialdemokraterne hører fortiden til. Men Villy Søvndal – han er lun og rar. Sådan associerer vælgerne, når de skal forholde sig til de danske politikere.
Det sidste arrangement i forårets foredragsrække om medier handler om politisk marketing. Sig Coca-Cola, Big Mac eller Sony. Sig Thorning, Villy eller Løkke. Hvad enten vi taler om internationale virksomheder eller danske politikere, vækker deres navne associationer.
Men hvor virksomhederne har brugt årevis og masser af penge på at brande sig selv og forstå, hvorfor og hvordan det virker, er de danske politikere novicer. Men det er ved at ændre sig.
Sigge Winther Nielsen, forsker i politisk marketing ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet, har nemlig som den første i Danmark forsket i politik gennem vælgernes associationer. Mød op og hør ham fortælle om sine endnu ikke offentliggjorte forskningsresultater inden for branding, identitet og blandt vælgere.
Sigge Winther Nielsen har netop udgivet antologien Politisk psykologi – fordi politik er personligt. Har tidligere arbejdet i folketinget og finansministeriet. Ansat som ph.d stip. ved inst. for statskundskab og Visiting Scholar Columiba University 2010-2011
Københavns Universitet, Center for Sundhed og Samfund, Øster Farimagsgade 5, 1014 København K, lokale 25-01-53.
På dette link ses adressen og lokalet, som er i bygning 25. samf.ku.dk/kontakt/findvej/ (øverste højre hjørne ved “N”).
Det gælder for alle vore foredrag at entre er gratis og alle er velkomne, også ikke-medlemmer.I pausen sælges der øl og vand.