Sociologen som iværksætter 22. november 2016

Det har aldrig været mere populært at stifte sin egen virksomhed, særligt for unge mennesker, og også blandt sociologerne bruger flere og flere deres faglige kompetencer til at blive selvstændige erhvervsdrivende. Men hvordan kan man som sociolog bedst udnytte sine evner og sin uddannelse til at skabe succes som iværksætter? Det spørgsmål sætter Dansk Sociologiforening fokus på ved dette arrangement, hvor to succesfulde sociologiske iværksættere præsenterer, hvordan de har bragt deres faglighed i spil som selvstændige. Der vil være rig mulighed for at stille uddybende spørgsmål til foredragsholderne og arrangementet afsluttes med uformel networking, hvor man kan lufte sine egne iværksætterdrømme og ideer for foredragsholdere og fagfæller.

Arrangementets to foredragsholdere er Fredrik Christiansen Boll, stifter af og direktør i Ingerfair, samt Malte Moll Wingender fra organisationen Analyse & Tal. Frederik er uddannet sociolog fra Københavns Universitet og driver til dagligt virksomheden Ingerfair, som leverer konsulentydelser til organisationer, der benytter frivillig arbejdskraft og også omfatter eget forlag. Malte er også uddannet sociolog og arbejder sammen med en række andre sociologer i analysebureauet Analyse & Tal, der hovedsageligt foretager analyser af det brede social- og uddannelsesområde ud fra en idé om et non-profit kooperativ.

Nedenfor findes lydfil samt powerpoint fra de 2 præsentationer:

ingerfair_slides

sociologisk-ivaerksaetteri